Exposities

Nu te zien

Bezoek nu in Museum Sophiahof, de locatie waar Museum Maluku gevestigd is, de semipermanente tentoonstelling Ons Land – Dekolonisatie, generaties, verhalen. Daarnaast zijn de bijzondere werken van 21 kunstenaars uit de wisselexpositie IKAT gratis online te bekijken.

ONS LAND – Dekolonisatie, generaties, verhalen

Een tentoonstelling over de Nederlandse koloniale geschiedenis in de Oost en hoe die nog altijd doorwerkt.

IKAT

Een wisselexpositie met aandacht voor 70 jaar Molukkers in Nederland

Expositieruimten in Museum Sophiahof

Museum Maluku geeft samen met het Indisch Herinneringscentrum invulling aan de expositieruimten van Museum Sophiahof – van Indië tot nu. Museum Sophiahof is de locatie waar de impact van het Indische en Molukse verleden zichtbaar en tastbaar is. Waar je kunt zien hoe rijk en springlevend de culturele en historische erfenis is.

Plan je bezoek

Het museum is dinsdag t/m zondag van 11.00 – 17.00 uur geopend.

De collectie

De collectie van Museum Maluku is op dit moment opgeslagen in een aantal depots.